raining hearts

raining petals

background

">Welcome To Nurul Qistina's Blog...I Want To Say Thanks For Open This Blog...If You Think This Blog Cute...You Can Follow My Blog..You Can Open My Gang's Blog..http://geniusaqli.blogspot.com ... And Follow My Second's Blog Too...http://missisomuch.blogspot.com ... I'am Eleven Years Old..I School At Sekolah Kebangsaan Seksyen 24..Okay Have Nice Day...By Nurul Qistina Shahirah

Saturday 30 April 2011

Contoh Karangan Catatan

PENDAHULUAN :
7.30 pagi - bangun tidur - kemas bilik - mandi - bersarapan 

ISI ISI PENTING :

1 . 9.00 pagi - mengemas rumah - menonton televisyen - menolong ibu di dapur
2 . 12.30 tengah hari - makan - mencuci pinggan - berehat - mengulangkaji pelajaran - kerja sekolah
3 . 5.30 petang - membersihkan halaman - menyiram pokok bunga
4 . 7.30 malam - mandi - menolong ibu di dapur - makan malam

PENUTUP :
9.00 malam - menonton televisyen - tidur


                                                                                                                                                                          
                                        contoh karangan catatan (really)                                                                           


7.30 pagi
Aku bangun daripada tidur.Selepas mengemas bilik tidur , aku  pun mandi.Kemudian , aku bersarapan bersama sama keluarga.

9.00 pagi
Aku membantu ibu mengemas rumah.Kemudian aku menonton rancangan televisyen kesukaanku.Apabila rancangan itu tamat , aku menolong ibu di dapur pula.

12.30 tengahari
Aku dan keluarga menikmati hidangan tengah hari.Selepas makan , aku menolong ibu mencuci pinggan mangkuk.Selepas berehat sebentar , aku mengulangkaji pelajaran dan menyelesaikan kerja sekolah.Aku belajar dengan tekun kerana ining berjaya dalam pelajaran

5.30 petang
Aku menolong ibu membersihkan halaman rumah dan menyiram pokok bunga.Halaman rumah kami bersih dan cantik

7.30 malam
Selepas mandi , aku menolong ibu di dapur.Kami menyiapkan hidangan untuk makan malam.

9.00malam
Selepas makan malam , aku menonton televisyen bersama sama keluarga.Satu jam kemudian , aku pun masuk tidur.

                                                                                                                                            
                                                               TAMAT                                                                 

No comments:

Post a Comment


">Ouh ! How Many Story Do I Have Now ??...If You Want To know My Story..And You Want To Tell Me A Story...Add Me On Facebook..Nurul Qistina(Qistina Qis Qis)..Okay Have Nice Day...By Nurul Qistina Shahirah

Hey ! Come And Join Us :)


ShoutMix chat widget